10 websites Yvonne de Jong

Een rijtje met 10 website die voor mij de laatste tijd erg interessant zijn. Meestal zijn het blogs, omdat deze veel nieuwe input geven.

Voor de websites die voor mij persoonlijk interessant zijn, heb ik vooral naar de inhoud van de websites gekeken. Simpelweg, omdat ik mij weinig bezighoud met grafisch ontwerp. Persoonlijk vind ik eenvoud en rust op een website erg belangrijk, maar dan zou het een saai lijstje worden.

Voor de eerste website heb ik gekozen voor een site die ik qua ontwerp mooi en eenvoudig vind. Daarnaast zetten deze mannen heel sterk, eigen sterk identiteit neer. Ondanks het gaat over hun stijl, komt het niet direct over als een mode-blog.

Daarnaast heb ik voor de volgende gekozen omdat ik vind dat ze erg goede verwijzingen naar andere websites, blogs en/of ontwerpers hebben. Persoonlijk hou ik mij graag bezig met design en deze website geeft vaak nieuwe, goede input. De volgende blog is van een Scandinavische interieur styliste. De persoonlijke sfeer spreekt mij ook erg aan. Ook vind ik haar prettig om te volgen via Pinterest. Ditzelfde geldt voor de website van het magazine Frame. Dit is erg fijn voor mij als student, vooral omdat de magazines zo’n 20 euro per stuk zijn.

De website van Feel Desain is een vrij algemene website, die mij vooral input geeft wanneer ik even geen inspiratie meer heb. Ditzelfde geldt voor de website T-quat. Ook bij de website iGNANT, maar hier vind ik de beelden vooral heel erg sprekend.

Een andere interieur website is Plaza interior.  Niet dat ik het kan lezen, maar het geeft mij snel nieuwe links naar andere website, in het Engels bijvoorbeeld.

De website van magazines vind ik sowieso een fijne inspiratie bron,  aangezien het kopen van magazines al snel erg duur wordt. De websites van Sup magazine en Soup bekijk ik ook, omdat de magazines vaak lastig in Nederland te verkrijgen zijn. De interviews vind ik ook erg interessant. Ook andere websites van kleine, nieuwe magazines probeer ik in de gaten te houden, omdat ze vaak hele andere dingen (kunstenaars en artiesten bijvoorbeeld) brengen als de grote magazines die gesponsord worden door grote merken.

