10 – Misha Margarittha

De blogs die zijn geselecteerd voor mijn blog top 10 zijn gebaseerd op persoonlijke interesse en vooral waar ik vaak terug naar ga voor inspiratie.

–       Humans of New York

Het blog gaat, zoals de naam al verteld, over de mensen in New York City. Een fotograaf gaat de straat op en fotografeert een ieder die er interessant uitziet. Bij deze foto’s worden korte verhalen of kleine teksten geplaatst. Het idee achter dit blog vind ik heel tof, omdat het heel persoonlijk is, maar tegelijkertijd ook niet. Het staat tenslotte op het internet voor een ieder om te lezen en te vinden.

–       Postsecret

Dit is een blog dat ik al jaren volg en waar ik zelfs een aantal boeken van in mijn kast heb liggen. Het is een blog gebaseerd op anonieme geheimen, geschreven op postkaarten, die vervolgens elke zondag op het blog gezet worden. Net als bij Humans of New York is dit ook een zeer persoonlijk, maar wel anoniemer blog. Dit maakt het intiem en zeer afstandelijk op hetzelfde moment,

–       Pia Jane Bijkerk

Pia Jane Bijkerk heeft een blog gebaseerd op haar eigen leven, als een soort visueel dagboek. Het is alleen jammer dat dit ‘dagboek’ niet vaker word geüpdate. Zij laat hierop foto’s zien van haar boek, haar huis en haar kind. Ook dit is persoonlijk. Als een soort voyeur word je uitgenodigd om een kijkje te nemen in haar zeer grote sleutelgat dat leidt naar haar leven.

–       Flavourite things in life

Als enige tumblr pagina in deze top 10, mag ik wel stellen dat deze zeer bijzonder is. Dit meisje verzameld beeld dat mij inspireert. Vaak genoeg haal ik er beelden vanaf om zelf te verwerken in mijn beelden. Haar blog heeft een duidelijke lijn wat zij het waard vind om te rebloggen en dat kan ik wel waarderen als het om tumblr-sites gaat.

–       NSMBL

NSMBL is een blog met een beetje van alles wat, maar wel doelgericht, op mode en lifestyle. Het is een mooi blog, waar vaak genoeg leuke weetjes, ditjes en datjes en bijzondere fotografie op te vinden is. Het leukste aan deze site is dat zij elke dinsdag de wallpaper veranderen. Zij bieden hiermee vele opkomende kunstenaars, ontwerpers, fotografen etc. een kans om hun werk tentoon te stellen. Ook word dit gekoppeld aan een artikel.

–       Culy

Culy is een site die vaak artikelen die verschijnen op NSMBL. Het is een foodblog, maar heeft naast recepten ook infographics, waaruit je achter nieuwe infomatie komt over de producten die je consumeert. Qua vormgeving is dit niet het beste blog, maar qua informatie is het zeker een aanrader om eens te bezoeken.

–       Whole Larder Love

Naar deze website ga ik voor mooie (gestileerde) foto’s van voedsel en de natuur. Het blog is geïnspireerd door het zelf jagen en verzamelen van je voedsel, zoals men dat vroeger deed. Behalve dat zij zeker achter dat idee staan, staan op deze website hele mooie (sfeer)beelden, die zeker ter inspiratie gebruikt kunnen worden. Over de tekst zal ik niet al te veel zeggen, aangezien ik de foto’s sprekend genoeg vind, voor de site.

–       NENZ

Bij dit blog gaat het zeker over de tekst. De teksten zijn grappig en herkenbaar. Hier gaat het niet zo zeer om het beeld. Voor een vrouw van rond de 25 jaar is zij zeer kinderlijk aangelegd, maar dit neemt niet af van het feit dat zij meestal hele leuke en grappige producten op haar site post. Aan de vormgeving van haar blog is ook goed te zien dat zij zich vooral richt op een jongere doelgroep, niet van haar eigen leeftijd, lijkt het.

–       The Coolist

The Coolist is een blog met een beetje van alles, zoals je zal zien in de twee hierop volgende blogs. Zij pretenderen een encyclopedie te zijn over alles wat maar cool kan zijn, van architectuur tot mode en alles wat daar tussenin zit. Het is zeker een blog waar inspirerend beeld vanaf te halen is. Het is ook op het eerste gezicht niet als alle andere blogs, maar als je vaker hierop komt, merk je dat zij vele posts hetzelfde hebben als bijvoorbeeld NOTCOT.ORG

–      NotCot

Over dit blog kan ik wel zeggen dat het een van mijn persoonlijke favorieten is. Je kunt hier namelijk alles vinden. Zij hebben andere sites gekoppeld hieraan, over mode, eten en drankjes. Het leuke hiervan is dat je altijd wel iets vind wat je tof vind. De vormgeving begint me onderhand wel te irriteren, maar zij zijn al jaren hetzelfde en dat geeft wel aan dat niemand er echt problemen mee heeft en dat deze template goed voor ze werkt.

–       Dazed & Confused Digital

Het blog van het blad Dazed & Confused is een inspirerend, maar tegelijkertijd verwarrend blog. Zij proberen zo duidelijk mogelijk aan te geven waar wat te vinden is, maar soms staan er posts op plekken waar ze niet horen. Of waar ik vind dat ze niet bij passen. Het is verder een leuke vormgeving, beetje verwarrend, maar daar valt zeker aan te wennen.

