Anna vd Plas top 10

Mijn interesses liggen op dit moment vooral bij fotografie & interieur

waarbij ik hou van

HUMOR/Ruig/Rauw/Shockeren/Gelaagd/Grafisch

maar bij de vormgeving van de website graag overzicht en rust zie.

1. Martinparr website

Deze website spreekt mij vooral aan door de vormgeving. Je komt binnen in de woonkamer van Martin Parr en zijn humor schemert misschien al een beetje door met het oubollige bloemetjes behang en het geborduurde kleedje over de stoel leuning. De knoppen van de website zijn plaatjes van objecten zoals; zijn camera, wereld bol of zijn boeken. Het is een simpele overzichtelijke website waarbij je wel gelijk een gevoel krijgt. Het past precies bij zijn persoonlijkheid.

2. Martinparr blog

Ik heb 2 websites van Martin Parr in mijn top 10 omdat hij twee totaal verschillende websites heeft. Dit is zijn blog.

Deze spreekt mij voornamelijk aan door de content, zijn foto series van bezochte landen waarbij hij hele teksten schrijft met zijn belevenissen en meningen.

3. Fotograaf Terry Richardson

Deze website heb ik gekozen door de content, deze stijl van fotografie vind ik te gek. Alles wat Terry voor een shoot nodig heeft is een celebrity, een witte achtergrond en zijn camera met heftige flitser erop.

5. Fashionclash

De content vind ik niet bijzonder maar de vormgeving van deze website spreekt mij aan omdat op de begin pagina al het beeld mooi en overzichtelijk naast elkaar staat en als je over een afbeelding gaat, er  informatie verschijnt.

4. Graffiti duo Herakut

De vormgeving van de website en content spreken mij aan. Het is mijn favoriete graffiti artiesten duo, die te gekke werken maken. De vormgeving vind ik simpel maar overzichtelijk en ik vind het zelf fijn als het in een grid zit verwerkt.

6. Fotografie blog Webrushourteethwithgin

De fotografie van deze blog spreekt mij erg aan. Documentaire fotografie met een rauw randje.

7. Interieur blogspot Riazzoli

Interieur blog. De vormgeving kennen we nou wel, standaard blog. Maar de content is heel leuk, veel inspiratie in interieurs.

8. Grafische website Buamai

Heel overzichtelijke site met grafisch, fotografie, architectuur enz als thema. Een site om inspiratie op te doen.

9. Kristoffersundin

Een website die ik heb gekozen puur om het uiterlijk. Omdat je alles leuk heen en weer kan schuiven. Verder is hij vrij onduidelijk; je weet niet wie het is of wat hij doet.

10. Droog

Vormgeving werkt wel fijn.

