vivianne

Dit is mijn lijstje met websites die ik vaak open klik als ik achter mijn laptop zit. De content is vaker in beeld dan in tekst. Hoewel ik wel tekstueel ingesteld ben vind ik het fijn om even snel door een website heen te klikken. Alle websites zijn heel makkelijk en gebruiksvriendelijk opgemaakt, je kunt in 1 oogopslag zien wat er nieuw geplaatst is of waarop je snel een beeld kan zien dat mij inspireert. De inhoud van de websites is heel verschillend, toch passen ze wel bij mijn werkwijzen. Beauty is een van de hoofdthema’s binnen mijn werk, dit thema zul je op elke website wel terug vinden.

Collages maken vind ik een hele prettige manier om mijn schetsen wat meer lading te geven. Door collages merk ik dat ik bewuster denk over de plaatsing van mijn werk en kritischer kijk naar het kleurgebruik. Daarnaast teken en schets ik graag, het maakt mijn hoofd leeg en geeft een overzicht van mijn ideeën en concepten. Verder is het internet een van mijn inspiratiebronnen, blogs en tumblr hebben daarin wel de overhand.

Sabine maakt ontzettend mooi werk, ze is een freelance illustrator uit Berlijn. Haar werk heeft onder andere in de ELLE gestaan. Ik vind haar kleurgebruik een van de mooiere aspecten van haar werk. Daarnaast is haar werk erg modisch en gericht op beauty. Ze werkt met ecoline en inkt, materialen die ik ook graag gebruik.
Heel vrouwelijk, roze met een laagjes glitters. Mijn favoriete beauty-tumblr! Er zit wat humor in de beelden wat het nog net wat aangenamer wordt om door te beelden heen te scrollen.
Deze website bekijk ik voordat ik collages ga maken even bekijken, de site staat vol met verschillende collages.
Ze zijn niet allemaal even mooi maar geven mij wel veel input om verschillende plak en collage technieken te gebruiken.
Naast dat ik deze website heel mooi en simpel vind vormgegeven, is de content van deze website er een die al bijna een jaar mijn interesse opwekt.
Het zijn Cinemagraphs, foto’s die een filmachtig karakter hebben. Helaas is de site niet up-to-date, maar ik vind het idee van bewegende foto’s heel leuk.
In to the wild, de naam zegt het al, lekker wild. Een tumblr met een overdosis. Glitters, bont, diamanten, hier en daar wat geld, bloemen en stukjes vrouw.
Classy op een heel heel ander niveau.
Lisa Eldridge is mijn favoriete make-styliste/visagiste. Ze werkt onder andere voor Boots, no7 en Chanel. Ze heeft menig celeb mogen opmaken voor covers of shoots. Daarnaast is ze altijd aanwezig op de FashionWeeks over heel de wereld. Op haar blog staan vlogs waarin ze haar trucjes en basis principes uitlegt. Ik zou graag een visagie-opleiding volgen alleen
heb ik daar nu te weinig tijd voor. Zelfstudie is daarom best handig, en het internet staat er vol mee! Waarom ik haar blog verkies boven die van andere duizende beauty bloggers is omdat zij onafhankelijk is, ze heeft geen reclame en krijgt ook geen producten toegestuurd, ze kan daarom een onafhankelijke review geven over producten.
Bovenstaande websites zijn een goed voorbeeld van hoe ik mijn portfolio graag wil vormgeven. Links bovenin het logo met daaronder subkopjes. De opmaak is verder heel rustig met veel wit. Rechts en in het midden is er veel ruimte (2/3) voor mijn werk. Inhoudelijk vind ik Elsien Gringhuis een hele toffe ontwerpster; een kledingstuk van haar zou mijn kast zeker niet misstaan. Nicholas Duers is een sterke fotograaf met een heel eigen handschrift, clean, perfect belicht en veel stillevens.
Patternity staat vol met ja, de naam zegt het al, patroontjes. Alleen is het begrip niet zo letterlijk genomen. Je ziet patronen terug in de verschillende afbeeldingen die op de site staan. Ik kijk regelmatig even naar de series.
Smpldesign, een site waar mooie tumblr-templates opstaan. Vaak ben ik lang opzoek naar een geschikte template. Op deze site staan, templates die veel wit hebben, en een opmaak hebben die je eventueel ook als portfolio zou kunnen gebruiken. Afbeelding
