JAIMY 010.

Ik ben totaal geen ‘computernerd’ en ben dan ook niet zo bekend op het web qua populaire pagina’s of mooi vormgegeven. Dus nu was het tijd om wat verder te gaan rondkijken dan de reguliere sites van mijzelf en meer te gaan focussen op vormgeving en diepgang. Het is dan ook belangrijk bij je eigen site om meteen een duidelijk en goede indruk te maken om je te kunnen onderscheiden van de vele andere websites. Concurrentie is hier groot.

Een site waar ik vaak op terug kom om inspiratie op te doen is www.booooooom.com. Het is een overzichtelijke site waarin je in allerlei uitingen inspiratie kan opdoen. Bij deze site gaat het me juist om de inhoud. De vormgeving vind ik wel oke, maar niet inspirerend het is alleen overzichtelijk en makkelijk te gebruiken.

Hetzelfde geldt ook voor www.todayandtomorrow.net inspirerende beelden worden hier getoond. Alleen is het niet zo overzichtelijk als ‘Booooom’ waar alles is gefilterd. Hier gaat het dus weer om de inhoud want de vormgeving vind ik zelf heel saai en je blijft maar scrollen naar beneden voor de beelden wat niet praktisch is.

www.wgsn.tumblr.com is ook een inspiratie site voor me. Het is een beetje een ‘up to date’ site vooral op het gebied van fashion. Duidelijke vormgeving en overzichtelijk verder niks spannends. 

www.mariotestino.com is wat dat betreft een prefect en strak vormgegeven website. Mooie grote beelden en werkt goed met alle links. Ik vind het zelf al een prachtige fotograaf maar de site past dan ook goed bij hem. Mooi vormgegeven en overzichtelijk met grote beelden, ideaal voor een fotograaf.

Qua vormgeving vond ik www.minervastreetwear.com/lookbook heel tof vormgegeven. Hoe de beelden over je scherm schuiven als je naar de beelden scrolld. Deze site heb ik vooral gekozen voor de vormgeving en de bewegende beelden die ik erg tof vind vormgegeven en lijkt me ook leuk om te gebruiken voor bijvoorbeeld een portfolio site.

www.17blowoutmascara.co.uk deze site heb ik op de een of andere manier ondekt. Ik weet het niet meer. Maar ik heb een hekel aan sites waar in een keer muziek begint af te spelen… Behalve bij deze. Het past bij de beelden die constant blijven bewegen. Ik vind dat er toffe beelden worden laten zien en ook qua vormgeving, simpel maar wel leuk. Het heeft verder niet echt diepgang maar wel leuk!

Deze site noemt zichzelf een ‘outlet for creativity’ en maakt eigenlijk kleine portretten van artiesten. Vertellen over hun werk, kleine interview en beelden van de persoon/artiest. Tof vormgegeven en overzichtelijk. Kun je ook gebruiken voor een portfolio site. www.lifeinthebubble.com

Ik had nog niet eerder op deze site gekeken maar stond bekend om zijn vormgeving. Dus ben ik een kijkje gaan nemen en wat ik leuk vond aan www.billabongjeans.com is de interactiviteit met hun gasten op de website. Je kan zelf je eigen foto’s uploaden op de site en je komt in hun gallerie te staan. 

www.moustacheisgood.com is gewoon een fun site. Upload je foto en laat je prachtige moustache aansmeren. Niet heel origineel ofzo maar wel een van de best vormgegeven in dit idee.

En dan last but not least www.theselby.com. Heel leuk om over heel de wereld even kijkje bij iemand thuis te nemen. Toffe beelden en een herkenbare schets na elk interview/kijkje thuis bij de mensen. Echt een inspiratie volle site en qua vormgeving vind ik het ook overzichtelijk en strak vormgegeven. Heel clean. Misschien voor sommige wat saai maar ik vind dat het met de beelden die erop staan van alle verschillende interieuren dat het zo het beste tot z’n recht komt.

Overigens heb ik deze site op willekeurige volgorde gepost. 

