Hanna-Sara Doude van Troostwijk

Mijn naam is Hanna-Sara, 21 jaar, en ik studeer Lifestyle&Design aan de Willem de Kooning Academie te Rotterdam. Toen ik op deze academie begon, had ik in gedachte op modestyliste te worden. Nu, 3 jaar later ben ik daar helemaal van afgestapt, nu staat interieur op het programma!

Voor mij is interieur manier waarmee je je kan omringen, men verzameld spullen om zich heen, maakt onbewust keuzes en zo ontstaat er een geheel dat je je thuis kan laten voelen. Het interieur waar ik mij vooral op richt is de Scandinavische kant, pure en eerlijke materialen in combinatie met vintage design en accessoires. Deze liefde voor Scandinavië komt vanuit mijn opvoeding, mijn moeder is Zweeds en ik heb dus niet alleen de kijk op het Scandinavische interieur gekregen maar ook het gevoel. En het gevoel, dat is voor mij de essentie van interieur.

Om geïnspireerd te blijven en steeds nieuwe producten en designers te ontdekken, houd ik het internet natuurlijk goed in de gaten. Zo heb ik een top tien gemaakt van mijn favoriete sites die mij, of inspireren of mij op de hoogte houden van al het nieuws.

 

Graag bezoek ik de site van The Selby. Loop je vaak langs huizen en ben je benieuwd hoe het er daar binnen uit ziet, maar je durft niet naar binnen te gluren? Dan is dit je kans, ongegeneerd kan je eindeloos in andermans huiskamers kijken.  Heerlijk! Zelf vind ik het erg interessant om zien wat voor keuzes mensen maken, waarom hebben ze nou voor bijvoorbeeld dat schilderijtje gekozen? Wat verzamelen zij om zich heen en wat maakt het persoonlijk? Een interessant fenomeen wat ik kan blijven onderzoeken.

Ook de Zweedse interieur stylist, Sasa Antic, inspireert mij enorm. In zijn interieurs kiest hij voor lichte witte ruimtes en de combinatie van oud en nieuw. Een jaren 50 tafeltje in combinatie met design lamp er boven van nu. Het is een interessante combien laat zien dat het mogelijk is. Zelf zou ik ook die kant op willen.

Friday Next is voor mij een grote inspiratie bron, het is een concept store en interieur bureau in Amsterdam met winkel en café. Het interieur heeft een Scandinavisch tintje wat goed bij mij past.

Trend Tablet is de trend site van Lidewij Edelkoort. Om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends, kijk ik graag op deze site. De beelden om de trends te onderbouwen werken inspirerend.

Nanna van Blaaderen is een mode ontwerpster en laat zich inspireren door natuurlijke vormen en materialen. Voor mij is de natuur ook een grote interieur inspiratiebron en ik vind het dus interessant hoe zij die elementen verwerkt in kleding.

Omdat interieur mijn passie is, is de site van design milk een goudmijn. Al het nieuws wat in de interieur wereld op de markt komt is hier te zien.

Formex lijkt op design milk maar dan is Formex gericht op de Scandinavisch interieur markt. Op deze site staan alle opkomende interieur stylisten en ontwerpers uit het noorden van Europa.

Trendland verteld mij ook weer het nieuwste van het nieuwste binnen interieur, mode en lifestyle. Het is belangrijk om hier van op de hoogte te zijn en meerdere kanten van de lifestyle te onderzoeken.

Hier is het pure en de essentie van Scandinavië te zien. Simpele en eerlijke vormen binnen interieur en product design. Nieuwe namen en opkomende ontwerpers.

En als laatst, de site van Lotta Agaton. Een Zweedse stylist die natuurlijk licht gebruikt in haar werk. Witte muren, mooie design in combinatie met vintage meubels waardoor een persoonlijke sfeer ontstaat. Een stijl die bij mij past, en een stijl die ik verder uit wil werken.

 

 

