Jacobien Krins

AfbeeldingInspiratie komt over het algemeen niet uit de lucht vallen. Een manier om inspiratie op te doen is het zoeken naar sites. In de loop der jaren heb ik een heel aantal sites verzameld waar ik veel inspiratie vandaan haal. Mijn eigen interesses liggen vooral in het ruimtelijk ontwerp, architectuur, food design en set design. Vaak zie je één of meerdere van die thema’s wel terug keren in mijn favoriete sites.

– lagraphicdesign.wordpress.com > Het is een blog van een ontwerpbureau. Hierop posten zij voornamelijk inspiratie. Omdat het een grafisch bureau is, zie je dit ook terug in hun blog. Van verpakkingen tot fashion en van posters tot boeken. In alle beelden die zij posten zien je een duidelijk lijn in stijl.

– hovercraftdoggy.com   – drawingarchitecture.tumblr.com > Dit zijn twee blogs die draaien om architectuur. Maar wel beide op hun eigen manier. De eerste is veel breder dan alleen architectuur. De nadruk ligt vooral op fotografie, architectuur, interieur en kunst. Het tweede blog draait wel om alleen architectuur. Het blog draai om architectuur tekeningen. Zowel realistische als fantasie

http://www.trendtablet.com > Is een forecastings site met prachtige eigen beelden. Li Edelkoort zet een kort overzicht online wat de trends worden in haar ogen. Altijd boeiend om te blijven volgen.

– trendland.com/culture/food-culture/ > Trendland kent iedereen. Voor mij is de pagina van food het meest interessant. Er zijn helaas weinig goede sites met food trend te vinden. Maar dit is er een.

– fashion-foodies.tumblr.com > Draait ook om food design. Helaas ligt dit blog alweer een tijdje stil. Maar het geeft wel een goede indruk wat food design is.

http://www.dezeen.com > Hier kan ik heel kort over zijn. Als je interesse licht bij interieur, architectuur of productdesign is dit een site die je gewoon moet volgen. Alles wat belangrijke is verschijnt op deze site.

http://www.lundlund.com > Deze site geeft een duidelijk overzicht van diverse Zweedse illustratoren, setdesigner, fotograven en food designers.

http://www.timwalkerphotography.com > Tim Walker kent iedereen. Toch blijft hij voor mij de meeste fascinerende fotograaf/stylist die ik ken!

