Wes V3A 10 sites.

1 van de sites die ik enorm bewonder is haw-lin.com. Haw-lin.com is de website van een artistiek duo die zich onder de naam ‘Haw-lin’ laten inhuren als Art Director. Hen website bestaat uit twee gedeeltes. Het werk en de styling die zij verrichten en aan de andere zijde de inspiratie hiervoor. Om dit naast elkaar te zien vind ik enorm interessant.

www.filepmotwary.com deelt dit. Het is de blog van Filep Motwary een fashion editor van het magazine Dapper Dan uit Athene. Op zijn blog post hij foto’s van backstage. Deelt hij zijn inspiratie en zijn eigen fotografie voor het magazine voor bij zijn interviews.

Een bekende van Filep Motwary is Diane Pernet van www.ashadedviewonfashion.com. De opzet van haar site is te vergelijken met die van Filep Motwary. Wederom zijn hier veel backstage foto’s te zien.

Buiten de mode om richt ik me ook veel op design en wil ik graag op de hoogte blijven op dit gebied. Hiervoor bezoek ik altijd www.designboom.com. Er zijn regelmatig updates en de site is overzichtelijk ingedeeld.

Nog een site die overzichtelijk is ingedeeld is de site van Zoo Magazine. Zoo Magazine is een magazine met de nadruk op fotografie en mode. De online site van Zoo Magazine is ook in blogvorm opgemaakt. Hierdoor blijf je het volgen terwijl je wacht tot de volgende issue uit komt.

Een andere site die ik persoonlijk vaak controleer is www.documentairenet.nl. Hier komen alle in Nederland uitgezonden documentaires op te staan. Er is veel te vinden over cultuur en kunst. Mijn absolutie favoriet is de documentaire over Jimmy Rosenberg.

Jarenlang heb ik de blog www.thearabparrot.com gevolgd. Het is de blog van de Amerikaanse Reza Nader. Hij fotografeert en post daarnaast muziek die hij te horen heeft gekregen of waar zijn foto’s hem aan doen denken. Hij gaat vrijwel elk feestje af en dit soort foto’s post hij dan ook meestal. Life of the party, zo zou zijn blog het beste omschreven kunnen worden. Het is een ware ontspanning om hem in de gaten te houden. Helaas is hij momenteel even gestopt met bloggen. Wel kondigde hij onlangs aan binnenkort weer te gaan beginnen!

www.metamodernism.com volg ik voornamelijk om te kijken waar zij hen exposities houden en de manier waarop. De manier van presenteren tijdens exposities vind ik interessant.
www.margiela.com is een site die ik prijs vanwege zijn vormgeving. Er word een totaalidentiteit neergezet doorgevoerd in de vormgeving en ervaring van de site.
www.ted.com is een aanrader voor iedereen die zich af en toe een goede lezing wilt voorschotelen.

